About Me

Foto saya
"Mom and dad girlfriend" "Never ever give up on your dream no matter what"

Selasa, 3 Februari 2015

Banefits, ingredients and Uses of Nature Republic Bamboo Charcoal Mud Mask


Assalamualaikum..
Harini kita bertemu lagi..So today saya nak bagi tips sikit bagaimana cara pemakaian dan kebaikan memakai Bamboo Charcoal Mud Mask by Nature Republic product..Korang penah dengar tak Barang nature republic ni ada mengeluarkan product mask ni? sebelum saya menerangkan dengan lebih lanjut, korang penah dengar tak orang cakap yang "mud" ni bagus untuk kulit kita? penah dengar tak?

hmmm.. ni yang saya nak bukak citer ni..Actually banyak kebaikan yang kita dapat perolehi dari pemakaian "Mud" tak kesah la mud mask tu dari jenama pape pon, tapi ingat before nak beli sesuatu product muka tu tengok dulu ingredient dia..kalau boleh elakkan la  guna product yang guna bahan2 yang tak sepatutnya untuk muka kita (bukan kalau boleh memang kena elak pon..hihi) like paraben, kimia or pape la yang boleh beri kita side effect sebab muka kita ni sangat penting (bukan nak jaga sekarang je ye tapi sampai bila2)..tersalah pakai product memang rosak muka. Antara product yang saya suggestkan yang bebas dari 'paraben" , "kimia" and "lemak haiwan" such as like "The face Shop" , "The Body Shop" , 'Innisfree" dan "Nature Republic".

Antara Kebaikan yang boleh kita dapat dari memakai "Mud" :

1) Dapat mengurangkan "Blackhead"

2) Dapat mengurangkan "Whitehead"

3) Dapat mengawal kulit yang berminyak "oily-skin"

4) Dapat membuang bakteria dan cell kulit mati pada muka / badan.

5) Dapat memperbaiki skin texture kita.

6) Mud juga dapat mengurangkan garis-garis kedutan and are good anti-ageing agents.

7) The Muscle face kita pon jadi relax after applying it.

8) Dapat mengurangkan acne prone pada muka.

9) Bagus untuk kulit kering.

So harini saya ambil satu product Nature Republic Bamboo Charcoal Mud Mask untuk saya jadikan penceritaan.

Ni lah gambaran product yang saya sebut-sebutkan tu~~



Dengan menggunakan product Nature Republic Bamboo Charcoal Mud mask ini kita boleh dapat banyak benefit tau dan kebanyakkan benefit yang saya nak cerita ni semua saya dah listkan dekat atas tadi..

Antara kebaikan yang kita boleh dapat selepas memakai mask ni seperti ;

1) Dapat mengurangkan masalah whitehead.

2) Dapat mengawal masalah kulit berminyak.

3) Dapat mengurangkan masalah blackhead.

4) Dapat mengecilkan pori-pori yang terbuka pada kulit muka.





Sekarang saya nak cerita pula cara-cara untuk memakai mask ini.

1) Firstly, cuci muka anda dengan pencuci muka,

2)  Secondly, Lap muka anda dengan tuala bersih sehingga kulit muka yang basah tadi jadi kering.

3) Thirdly, Apply Bamboo Charcoal Mud mask by Nature Republic ni ke muka anda (secukup rasa..hihii) dan ingat..avoid area mata, dan mulut.

4) Lepas tu, tungulah sehingga 10-15 minit then cuci muka anda guna air suam/ air paip pon bole ^^'
    (tapi kalau saya,saya bawak tidur sekali..sekali bangun2 kawan satu bilik semua terkejut    
     menjerit..haha) *kalau yang dah ada husband tu bagitau ye..nanti terkejut dah tu lari plk     
     suami korang *ingatkan makhluk apa la kan*..hihii ^.^


      (Ha..ni la warna dia..terkejut tak? boleh bayangkan tak)

Here..
Ingredient list :

Description :
A mud pack with bamboo charcoal from the Damyang (South korea) area.

Ingredients
Water, Kaolin, Methylpropanediol, Bentonite, Charcoal Powder, Sea Silt, Sodium Magnesium Silicate, Carbonated Water, Punica Granatum Fruit Extract, Terpe Oleracea Fruit Extract, Vaccinium Macrocarpon (Cranberry) Fruit Extract, Lycium Chinense fruit Extract, Prunus Salicina Fruit Extract, Blueberry Fruit Extract, Zizyphus Jujuba Fruit Extract, Hippophae Rhamnoides Fruit Extract, Xanthan Gum, Propanediol, Phenoxyethanol, Disodium EDTA, Tocopheryl Acetate, 1,2-Hexanediol, Citric Acid.

Purpose :
Bebas paraben, fragrance free and animal fat free.

Ha lagi satu saya nak bagitau ni before saya nak closing..Tak membazir pon beli kerana pelbagai manfaat yang kita boleh dapat dari Nature Republic Bamboo Charcoal Mud mask ni pon sebab isinya sebanyak 150ml (tak rugi pon) , boleh bawak kemana-mana pon and harga dia pon taklah mahal mana pon (jangan risau,harga mampu milik)..lepas ni korang tak payah nak buat rawatan yang mahal2 kat spa dah..kat rumah pon dah boleh ^^* hihii...

Okayla..sampai disini sahaja coretan ku..hmmm..kalau ada pape nak tanya jangan malu2 ye..leave je comment..in sha allah saya akan reply :)

Byebye~~
Assalamualaikum..


1 ulasan: